Reise

Farvel

Adios, Barcelona Akkurat nå befinner jeg meg på flyplassen. Det er alltid vemodig dette med å dra hjem. Ja, det blir deilig med egen seng og vanlig mat! Men, å være på reise er så mye mer spennende...

Shopping i mange timer?!

I går tok vi en fridag fra sol, sand og saltvann. Dette ble byttet ut med shopping og serverdigheter. Det vil si... jeg shoppet faktisk ikke! Noe jeg ble veldig skuffet over. Dette er jo egentlig e...

På oppdagelsesferd!

I dag ble turen til stranden litt annerledes. Vi bestemte oss nemlig for å endelig ta taubanen ned til stranda fra fjellet. Det var en helt syk opplevelse. Vi fikk virkelig sett hele byen fra himme...

Life's a beach

Hostellet vi bor på ligger relativt nærme La Rambla, men utrolig langt fra stranda. Vi bruker faktisk så godt som 40 minutter på å gå dit, noe som er utrolig slitsomt! Men det er jo en fin måte å f...

En dag i Barcelona

For en dag! Nå; shopping og middag!

The view

¡HOLA! Okei, så vi ser kanskje rett inn i andre leiligheter. Og vi ser kanskje ned på en smal gate. Til vanlig hadde dette vært negativt. Men! Vi ser inn i leiligheter i Barcelona, og vi...

¡Hola!

BARCELONA BOUND Den andre reisen i år har startet. Endelig! Vi startet vel å merke men noen dumper i veien da vi ikke hadde fått riktig informasjon og risikerte å måtte betale ekstra bare fo...

To måneder

Det er to måneder siden jeg satt føttene mine på norsk jord igjen... Men like vel føler jeg meg ennå ikke tilfreds. Eller joda. Jeg er nok så tilfreds. Jeg har begynt å føle meg hjemme igjen, og je...

Å reise alene

SKUMMELT? Jeg har alltid likt å reise. Men inntil nå nylig har jeg vært veldig opptatt av å være trygg. Faktisk helt frem til jeg dro til Nicaragua hatet jeg å føle meg utrygg. Jeg gikk ikke alene...

Ut på reise, igjen

Etter en måned hjemme måtte en ny reise bestilles. På søndag bestilte vi flybilletter, og i år går turen til Spania! Etter Nicaragua har jeg forelsket meg fullstendig i de spanske tonene og d...

Hjem til snø og reisedepresjon

Klokken er 11.55, og jeg har allerede søkt på flybilletter og reisemål.  Det å komme hjem var ikke lett. Det er ikke lett. Jeg trodde aldri det skulle føles som dette. Fire uker er ikke lang ...

Svovelrøyk og tarantellaer

Før klokken slo 12.00 i dag har jeg rukket å dra fra Esteli til Managua, sett en ekte, levende tarantella i det fri, og jeg har vært på toppen av en vulkan. Sistenevnte var så mye kulere enn hva je...

SOS-barnebyer

I dag har vi virkelig hatt en stappfull timeplan. Vi startet dagen med å gå i barrioen og besøke forskjellige barnehager. Barna var så søte! Og det er så koselig å se så blide ansikter, i hvert fal...

Takk for oss!

Gjengen!I dag tok vi, dessverre, et siste farvel med studentene vi hadde på engelskkurset. Jeg trodde helt ærlig ikke at jeg skulle gråte. Men i det ei jente ga meg en stor klem kom tårene. Jeg kla...

Tenk at det er over allerede

Jeg kan ikke tro at jeg har vært i Karibien, og at den turen allerede er forbi. En livslang drøm gikk i oppfyllelse på denne turen. Og det var enda finere enn hva jeg hadde forventet. Et paradis!Je...

Skipsvrak

Vi klarer ikke sitte bare stille vett! Så i dag ble det først yogakurs på stranden, etterfulgt av snorkling rundt korallrev og skipsvrak. Naturligvis fikk jeg ikke bilder under vann, fordi jeg ikke...

Blått hav og hvite strender

Husker dere at jeg sa at stranden i Leon var den fineste jeg hadde sett? Vel, det tar jeg tilbake. Arenas Beach er det vakreste jeg har sett.

En drøm som går i oppfyllelse

Er dette en drøm?For jeg vet jeg har drømt om å dra til det karibiske hav hele livet. Etter en sykt kort natt i Managua, og en enda kortere flytur, er vi nå på Corn Island! Vi landet til turkist ha...

Back to where it all started

Currently in Managua, på samme hotell som dagen vi kom. Men i dag har vi et rom uten maur! #scoreVi skal bare være her i en natt... det vil si en halv natt. Vi drar 04.00 i natt til flyplassen, men...

Mira flor

Nok en dag... nok en utflukt! I dag gikk turen til Mira flor! Som er en gård, restaurant, kaffeplantasje og dyrehage. Haha. Her har vi spist veldig god mat, sett mye fint og kost med både katter og...

Skriking i timen

Forrige fredag var det siste dag på engelskkurset. Derfor startet denne uken litt annerledes. Skoledagen i går bestod av å følge og å observere en lærer på skolen. Hvorvidt dette har en hensikt for...

Sette pris på livet

Utsikten fra hodeputen i sengen her jeg ligger akkurat nå. Jeg føler meg så heldig. Heldig som har fått denne muligheten til å se en helt annen side av verden. Både på godt og vondt. Akkurat i helg...

La casita - lite hus

//pga nettet kom dette en dag for sentI dag har vi gjort noe veldig ut av det vanlige. Som dere vet så er vi engelsklærere her i Esteli for en gruppe ungdommer. Vi begynner nå å nærme oss slutten p...

Heia Esteli!

//omg jeg sliter med nettet. Nå sitter jeg på restaurant og blogger. Men jeg har altså skrevet dette før! Så jeg bruker ikke tiden på å skrive altså. Dette skulle vært postet for sånn 12 timer side...

Endelig!

Vi fant fossen! Endelig. I dag etter endt skoledag tok vi turen opp igjen for å prøve å finne denne beryktede fossen. Etter en mislykket tur forrige uke hadde vi virkelig store forventninger nå. De...

Jeg så krokodiller

Hei! Beklager for dårlig oppdatering i går, men det er rett og slett fordi det gikk veldig i ett i hele går.Vi var nemlig på safari i en elv ved der vi var på helgetur. Dette dro vi på rett etter f...

Liv fra morgen til kveld

Dette var utsikten vi spiste til i går! Altså hvor pent kan det bli?Og dette er utsikten jeg våknet til i dag! Kanskje enda penere.Og dette er utsikten jeg spiste frokost til i morges!Her er det li...

En aktiv vulkan

//tidenes korteste innlegg?Jeg måtte bare vise dere hva vi så på vei hit! Selv om det kanskje ikke er så utrolig som jeg skal ha det til, så var det altså veldig spennende å se på. Jeg skal faktisk...

Paradis!

Vi bor egentlig på fjellet når vi er her nede. Altså 860 moh. Men i helgene kommer vi til å besøke litt andre steder også. Akkurat nå befinner vi oss nede ved havet, altså 0 moh, på et av de finest...

Jeg gikk meg bort i skogen i Nicaragua

I dag startet med undervisning, og en plan om å bade ved et fossefall.... vel, det siste punktet, det skjedde ikke. Vi bestemte oss for å ta taxi så langt vi kunne frem til "salto", altså...

På tur rundt 7000 sigarer

I dag har vi vært på en rundtur i en sigarfabrikk! Det er faktisk flere av de her i byen, og mange ligger rett ved oss!Funfact: de verdenskjente cubanske sigarene er faktisk ofte laget i Nicaragua,...

Superlærere

I dag møtte vi gjengen for første gang. En gjeng på 23 nicarguanske ungdommer som gjerne ville lære engelsk! Noen mer motiverte enn andre, men sånn er jo ungdommen. De har alle meldt seg på frivill...

el día de hoy parece muy bueno

¡Hola! Her nede er klokken 10.15. Men vi har allerede gjort masse. Jeg startet dagen rundt 05.45, da jeg plutselig var lys våken. Etter å ha chillet i sengen og snakket med folk hjemme i Norge tok ...

Video - Skiathos 2016

God formiddag (det er det i hvert fall her i Nicaragua).  I sommer var kjæresten og jeg på vår aller første reise sammen. Da gikk turen til Skiathos i Hellas. Vi hadde det helt supert, og kos...

Det er så fint her!

Ahh, velkommen skal vi være! Velkomstkomiteen var ca tusen maur på soverommet... og som dere som kjenner meg vet, så er det min største frykt! Heldigvis hadde jeg Johan til å drepe dem, og spraye i...

Etter et døgn på reise

Hei, familie og venner... og andre lesere. Flere av dere har sikkert gått innom denne bloggen via linken jeg delte på Facebook. Og uansett hvor kleint det egentlig er, for noen, så valgte jeg å del...

Tenk at det skjer i natt!

Pakket og ... nesten klar! Sånn her ser nesten hjemmet ut nå. Det er fullt av klær, solkrem og piller (som vi trenger til turen) over alt. Koffertene ligger midt i stua, og er nesten fulle allered...

Litt nervøs

Skrevet opprinnelig lørdag 28/1/17 På førstkommende fredag skal jeg tilbringe hele dagen på flyet, før jeg lander i Nicaragua om en uke. Dette er turen jeg har ventet på så lenge, og gledet meg ti...

Jeg flytter til Nicaragua

... For en måned, hehe.  3. Februar til 4. Mars befinner jeg meg lenger borte hjemmefra enn hva jeg noen gang har vært før. Jeg, og ca. 10 andre lærerstudenter, drar nedover for å være lære...
Rebecca Engeli

22, Sandefjord

Hei! Jeg er 21 år gammel jente fra Drammen, men som for tiden bor i Sandefjord. Her vil du kunne lese om alt fra mote til hverdagen som student. Instagram: Rebeccaengeli Snap: Rebengeli