februar 2017

New dress who dis

Meg for 2 mneder siden: jeg kommer sikkert ikke til kjpe noe i februar! Meg n: I want everythiiiingJeg trengte jo denne grnne skjnnheten!

Takk for oss!

Gjengen!I dag tok vi, dessverre, et siste farvel med studentene vi hadde p engelskkurset. Jeg trodde helt rlig ikke at jeg skulle grte. Men i det ei jente ga meg en stor klem kom trene. Jeg kla...

Tenk at det er over allerede

Jeg kan ikke tro at jeg har vrt i Karibien, og at den turen allerede er forbi. En livslang drm gikk i oppfyllelse p denne turen. Og det var enda finere enn hva jeg hadde forventet. Et paradis!Je...

Skipsvrak

Vi klarer ikke sitte bare stille vett! S i dag ble det frst yogakurs p stranden, etterfulgt av snorkling rundt korallrev og skipsvrak. Naturligvis fikk jeg ikke bilder under vann, fordi jeg ikke...

Bltt hav og hvite strender

Husker dere at jeg sa at stranden i Leon var den fineste jeg hadde sett? Vel, det tar jeg tilbake. Arenas Beach er det vakreste jeg har sett.

En drm som gr i oppfyllelse

Er dette en drm?For jeg vet jeg har drmt om dra til det karibiske hav hele livet. Etter en sykt kort natt i Managua, og en enda kortere flytur, er vi n p Corn Island! Vi landet til turkist ha...

Back to where it all started

Currently in Managua, p samme hotell som dagen vi kom. Men i dag har vi et rom uten maur! #scoreVi skal bare vre her i en natt... det vil si en halv natt. Vi drar 04.00 i natt til flyplassen, men...

Antrekk i skogen

Det er serist 30-35 grader her n, og det blir stadig varmere med dagene. Det er s utrolig deilig! Jeg grugleder meg til komme hjem til kalde, hvite Norge neste uke. Det blir liksom digg med de...

Mira flor

Nok en dag... nok en utflukt! I dag gikk turen til Mira flor! Som er en grd, restaurant, kaffeplantasje og dyrehage. Haha. Her har vi spist veldig god mat, sett mye fint og kost med bde katter og...

Skriking i timen

Forrige fredag var det siste dag p engelskkurset. Derfor startet denne uken litt annerledes. Skoledagen i gr bestod av flge og observere en lrer p skolen. Hvorvidt dette har en hensikt for...

Dagens antrekk....

Huden ble litt lei av solen i gr, hehe. Derfor ble det t-skjorte store deler av denne dagen. Selv om det er leggene det str verst til med. Men det gr jo bra! Aloveraen er smurt p flere ganger a...

Sette pris p livet

Utsikten fra hodeputen i sengen her jeg ligger akkurat n. Jeg fler meg s heldig. Heldig som har ftt denne muligheten til se en helt annen side av verden. Bde p godt og vondt. Akkurat i helg...

And we are back in paradise

Selv om uken har gtt fort, s er det utrolig deilig vre tilbake! Det fles ut som vi nettopp kom tilbake til Esteli. Men s har det alts gtt en uke. Og ikke hvilken som helst uke; det har jo ...

Ny kjole fra Nica

Kjole fra en gate i NicaN er vi p vei til stranda igjen. Tre timer i buss str foran oss, men nr vi vet hva som venter s gjr det ingen ting. Dette blir s digg!

La casita - lite hus

//pga nettet kom dette en dag for sentI dag har vi gjort noe veldig ut av det vanlige. Som dere vet s er vi engelsklrere her i Esteli for en gruppe ungdommer. Vi begynner n nrme oss slutten p...

Heia Esteli!

//omg jeg sliter med nettet. N sitter jeg p restaurant og blogger. Men jeg har alts skrevet dette fr! S jeg bruker ikke tiden p skrive alts. Dette skulle vrt postet for snn 12 timer side...

Bl onsdag

I dag dro vi p en skole for barn som ikke har s mye rutte med, og som kanskje ikke har det s bra... for si det p en pen mte. Det var veldig interessant, og ganske trist. Det er leit tenk...

Takk

Vi feirer egentlig ikke valentines s veldig. Det er liksom bare en dag. Men jeg m jo innrmme at det er litt koselig og da.Takk for at jeg fr oppleve flere valentinesdager med deg!

Endelig!

Vi fant fossen! Endelig. I dag etter endt skoledag tok vi turen opp igjen for prve finne denne beryktede fossen. Etter en mislykket tur forrige uke hadde vi virkelig store forventninger n. De...

Jeg s krokodiller

Hei! Beklager for drlig oppdatering i gr, men det er rett og slett fordi det gikk veldig i ett i hele gr.Vi var nemlig p safari i en elv ved der vi var p helgetur. Dette dro vi p rett etter f...

Liv fra morgen til kveld

Dette var utsikten vi spiste til i gr! Alts hvor pent kan det bli?Og dette er utsikten jeg vknet til i dag! Kanskje enda penere.Og dette er utsikten jeg spiste frokost til i morges!Her er det li...

En aktiv vulkan

//tidenes korteste innlegg?Jeg mtte bare vise dere hva vi s p vei hit! Selv om det kanskje ikke er s utrolig som jeg skal ha det til, s var det alts veldig spennende se p. Jeg skal faktisk...

Paradis!

Vi bor egentlig p fjellet nr vi er her nede. Alts 860 moh. Men i helgene kommer vi til beske litt andre steder ogs. Akkurat n befinner vi oss nede ved havet, alts 0 moh, p et av de finest...

Jeg gikk meg bort i skogen i Nicaragua

I dag startet med undervisning, og en plan om bade ved et fossefall.... vel, det siste punktet, det skjedde ikke. Vi bestemte oss for ta taxi s langt vi kunne frem til "salto", alts...

P tur rundt 7000 sigarer

I dag har vi vrt p en rundtur i en sigarfabrikk! Det er faktisk flere av de her i byen, og mange ligger rett ved oss!Funfact: de verdenskjente cubanske sigarene er faktisk ofte laget i Nicaragua,...

Something blue

Ahh, nok en dag i varmen! Etter en dag med undervisning og en tour rundt i en sigarfabrikk i ca 30 grader, sitter vi endelig p stumpen. Dette har vrt en veldig innholdsrik dag, som er langt i fra...

This beauty

Denne buksa. Turning heads.    Never Denim by Bik Bok, i modellen Venice Hei hei fra Nicaragua! Jeg skal jo blogge fra det som skjer her nede, men p grunn av at jeg blyttet plattf...

Today

I dag hadde vi aller frste ordentlig undervisning. I gr var det mer lek og moro! Men selv om vi ikke kunne sttte oss til hodet, skuldrene, knrne og trne, s klarte vi oss veldig bra! Jeg er fa...

Superlrere

I dag mtte vi gjengen for frste gang. En gjeng p 23 nicarguanske ungdommer som gjerne ville lre engelsk! Noen mer motiverte enn andre, men snn er jo ungdommen. De har alle meldt seg p frivill...

Hva om jeg forelsker meg i jenter da?

Jeg er fremdeles i Nicaragua, men jeg har fortsatt lyst til skrive om noe annet enn bare det vre her nede. Dere skjnner at dette teamet er noe jeg virkelig bryr meg om.  Hva om jeg like...

Fine rosa vegger

Sola er alt for sterk til g uten solbriller, det lrte jeg i dag. Det gr jo ikke an ikke myse p bildene. Men det fr g for n. Jeg skal ikke klage da, solen er jo s deilig.

el da de hoy parece muy bueno

Hola! Her nede er klokken 10.15. Men vi har allerede gjort masse. Jeg startet dagen rundt 05.45, da jeg plutselig var lys vken. Etter ha chillet i sengen og snakket med folk hjemme i Norge tok ...

Video - Skiathos 2016

God formiddag (det er det i hvert fall her i Nicaragua).  I sommer var kjresten og jeg p vr aller frste reise sammen. Da gikk turen til Skiathos i Hellas. Vi hadde det helt supert, og kos...

Antrekk - smmelig nok?

Skjortekjole Bikbok Briller RaybanMens dere andre var p vors, og n kanskje er p byen, s koste jeg meg veldig i dag med lunsj p restaurant, l og s utrolig mange fine farger. Vi ligger syv tim...

Det er s fint her!

Ahh, velkommen skal vi vre! Velkomstkomiteen var ca tusen maur p soverommet... og som dere som kjenner meg vet, s er det min strste frykt! Heldigvis hadde jeg Johan til drepe dem, og spraye i...

Etter et dgn p reise

Hei, familie og venner... og andre lesere. Flere av dere har sikkert gtt innom denne bloggen via linken jeg delte p Facebook. Og uansett hvor kleint det egentlig er, for noen, s valgte jeg del...

Hvordan jeg tar vare p veskene mine!

Heisann, og god fredag! Akkurat n sitter jeg faktisk p flyet over atlanterhavet, og derfor har jeg et forhndsskrevet innlegg til dere, som ikke har noe med det faktum at jeg er p vei til Nicara...

M alltid kjpe sminke

Hver gang jeg jeg er p flyplassen, s pleier jeg kjpe litt ny sminke. N tenkte jeg bruke timene jeg har p Atlanta flyplass til kjpe hudsminken jeg trenger... men jeg mtte bare sl til p...

Tenk at det skjer i natt!

Pakket og ... nesten klar! Snn her ser nesten hjemmet ut n. Det er fullt av klr, solkrem og piller (som vi trenger til turen) over alt. Koffertene ligger midt i stua, og er nesten fulle allered...

Antrekk - So fluffy

Genser Holzweiler  Sko Sixty seven / kjpt p Seven i Tnsberg  Jakke Haust Veske Mulberry Dette hadde jeg p meg for et par dager siden. Antrekket postet jeg p d...

Sushi wednesday

Herregud s godt det var! I gr kveld var jeg ute og spise sushi med to venninner fra jobben. Og det var s utrolig koselig, og ikke minst godt. Vi spiste p Ishisushi som ligger midt i Sandefjord...

Poncho TIFF tiffy / kjpt p ma vie Genser Bikbok Sko sixty seven

Kaffekos

Hei, og velkommen til det jeg vil kalle for det frste offisielle innlegget p denne bloggen!  I dag har jeg vrt p en liten kafdate med Stina. Vi dro p en mine favorittkafeer her i Sandef...

Vinglepetter

Hei hei, og god ettermiddag/kveld fra ei som ikke klarer bestemme seg for plattform. Jeg startet denne nye blogg-hobbyen p blogg.no i desember, men byttet fort over til http://nouw.com da j...

Gave fra meg selv!

I dag tidlig kom denne pakken i posten! Vi bestilte litt smtteri som kan komme godt med i Nica. Det vil si, jeg kjpte bare denne genseren da, Johan tok i litt mer. Hehe Det som er li...

Den siste uken: uke 3

MANDAG, 30 JANUAR, 2017, 19:44 Uke 3 Akkurat n: Tar jeg meg en pause i Nicaraguapakkinga. Jeg skulle egentlig vrt p jobb i dag, men i gr fikk jeg plutselig helt hetta over at jeg snart d...

Lengsel

MANDAG, 30 JANUAR, 2017, 18:44 ...etter sommer Blomster, fugler, lange dager. Varme, sol, sene kvelder.  Utendrs, eventyr, alltid planer. Sove, bade, alltid p farten. Lukter, venner, g...

Antrekk - Svart/hvitt

SNDAG, 29 JANUAR, 2017, 17:53 Jumpsuit Mango Skjorte Dolce&Gabbana Ringer A&C, arv og gullsmed i mallorca Klokke Glitter  Hvorfor har jeg ikke kombinert disse...

For en sndag-sndag

SNDAG, 29 JANUAR, 2017, 13:46 Kanskje den diggeste frokosten som finnes? I dag startet som en skikkelig sndag-sndag! Jeg vknet av meg selv halv elleve, noe som er utrolig sent til meg v...

Skole p en lrdag? - antrekk

LRDAG, 28 JANUAR, 2017, 15:28 Alt fra Bikbok. Skole p en lrdag er jeg ikke vandt til. Men heldigvis var jeg ferdig tidlig. Det neste som str p planen n er trening... og ikke mer enn d...

Litt nervs

Skrevet opprinnelig lrdag 28/1/17 P frstkommende fredag skal jeg tilbringe hele dagen p flyet, fr jeg lander i Nicaragua om en uke. Dette er turen jeg har ventet p s lenge, og gledet meg ti...

Gjennom telefonen p fest

FREDAG, 27 JANUAR, 2017, 22:17 Min trofaste discopre som jeg tar med p alle vors! Den er s kul, og skaper virkelig stemning. Den koster 80 kr p TGR. Vet ikke helt hva som skjer p bil...

Kveldens antrekk - En pinne for landet

TORSDAG, 26 JANUAR, 2017, 18:09 Tights Bikbok  Body Bikbok  Lue IDH Belte Swix 😎 Briller Bikbok  Det er duket for kro, og i dag er det me...

Tre favoritter

ONSDAG, 25 JANUAR, 2017, 21:37 I dag har vrt en nydelig dag. Jeg har vrt med tre av mine favorittpersoner i hele verden, og ftt gtt rundt og vist kjresten stedet jeg vokste ...

Kom deg ut!

TIRSDAG, 24 JANUAR, 2017, 18:04 I dag skinte solen over Sandefjord, og jeg kjente det kriblet i bena etter komme meg ut. Derfor sendte jeg rett og slett melding til Stina og spurte om ...

Tid for nye venner!

TIRSDAG, 24 JANUAR, 2017, 10:23 I gr rakk jeg en liten tur p Bare Barista med Benedicte ogLine fr det bar p jobb for hele gjengen. Benedicte har dere "hilst"...

Blmandag-antrekk

Mandag 23/1/17 Jeg hater stryke skjorter... Hehe Skjorte Bikbok Bukse Bikbok Veske mulberry  Poncho Henriette Steffensen copenhagen Bl mandag, men ikke b...

Den siste uken i ret

MANDAG, 23 JANUAR, 2017, 10:02 Uke 3 Akkurat n: Har jeg sttt opp og er klar for ta ftt p uke 4! Ukens opptur: Det har skjedd mye bra i uke 3. Blant annet har jeg kommet meg gjenn...

Ferie p Maldivene og ny bil

Skrevet 19/1/17 p nouw.  Hei! Jeg er ikke p Maldivene p ferie, jeg er ikke p et kult bloggevent, jeg har ikke p meg stiletthler p jobb, jeg tar ikke bilder midt i byen hver dag, jeg ha...

Antrekk p harrytur

Publisert 18/1/17 egentlig. Men som dere kanskje skjnner s legger jeg over aller innlegg fra nouw n, og da blir det til at alle innlegg liksom er publisert i dag! Skjerf Jean Paul&...

God morgen!

Hei og god tirsdagsmorgen! Jeg startet dagen i dag med en skikkelig god frokost, kaffe og ganske god tid. Vi har nemlig fri i dag, men s rastls som jeg er m jeg jo gjre noe! Derfor sitter jeg ...

Ord du kanskje trengte

Selv om alt ikke gr som planlagt, gr ikke alt under for det. Selv om alt ikke er riktig hele tiden, er ikke alt galt for alltid. Selv om verden str stille i en stund, s gr tiden videre. Sel...

Digg oppskrift p digg pizza

OBS OBS! Denne pizzaen inneholder fett, karbohydrater, kjtt og gluten. Den egner seg ikke for instagramchicks med karboredsel og fettfnatt. Ellers da, s er denne pizzaen utrolig god og ...

Den siste uken: uke 3

Akkurat n: sitter jeg i sengen og blogger mens jeg snakker med Carina p telefonen. Veldig koselig egentlig.  Ukens opptur: helt rlig s har det vrt en skikkelig slitsom uke med ...

Antrekk - Indianer

T-skjorte Bikbok  Cardigan Senze of joy Veske Mulberry Hei! Dette har jeg hatt p meg i dag for gjre et par render. Det viste seg vre for kaldt med skjrtet jeg hadde ...

Kakao og kos

I dag sluttet jeg p skolen 14.00, men Benedicte skulle bort 16.00. Det ble alts ikke s lenge vi fikk tid til henge! Men det gjorde ingen ting. Vi fikk tatt en kopp med kakao, et par ...

Dagens antrekk

Skjorte D&G Genser Bikbok  Veske by Marlene Birger Sko sixty seven For en dag det har vrt! Frst var det skole, deretter mtte jeg Benedicte i byen for ta ...

Foran peisen

HOLA! Fotografen min (ogs kjent som kjresten) er syk, og kamerastativet str fremdeles p loftet. Vi har ikke s mange hvite rene vegger, og det regner ute. Alt jeg n nevnte, er grunnene til at ...

Mitt 2016

Jeg har bare drevet med denne bloggen i en mned n, derfor synes jeg ikke det passet g gjennom hele 2016 i denne omgang. Av den grunn, etter inspirasjon fra Ingvild, svarer jeg rett og sle...

So simple

Trench Cubus  T-skjorte Days like this Veske Marc Jacobs Ja, jeg dollet meg alt for mye opp i sminken i dag. Da forble antrekket veldig enkelt i dag, men det er like greit. D...

About last night

Noen bilder er tatt av Benedicte, hehe.  Benedicte ( http://benedicteal.blogg.no ) og Birgitte (som jeg hper godkjenner publisering av dette bildet!) Maren, meg og Benedicte ...

Dagens antrekk - All black

Genser Tommy Hilfiger Skjerf Jean Paul Bukse Gina Tricot Vekse Marc Jacobs Sko Sixty Seven Kpe Pull and bear Lue FWSS   Jeg tok egentlig noe...

P farten i vinterland

P vei til Tnsberg for en dag fylt med shopping av ndvendigheter, og for date. Jeg er uendelig glad for at jeg har en kjreste som liker kose seg i byen og p shopping neeesten like mye som m...

LAKK!

Skjrt Bikbok Genser Haust Sko Shoeday Kpe Veromoda For et vr! Klarte nesten ikke holde ynene pne p bildene her fordi vinden var s sterk s t...

Hurra for kjrleiken

3/1/16 Ett r sammen. Enda mer forelsket.  I gr hadde kjresten og jeg vrt frste jubileum. Vi har n vrt kjrester (offisielt) i ett helt r! Og for et r det har vrt. For et r sid...

Serietips for deg som har sett alt

Har dere sett Friends? Gossip Girl? Modern Family? Eller en annen serie som gr p tv og som har gjort det i alle r? Har denne serien kanskje ikke flere episoder, eller venter du kanskje...

Nyttrsforsetter

I 2017 skal jeg... Egentlig misliker jeg konseptet nyttrsforsetter, fordi jeg synes man skal ha ml hele tiden... og ikke bare lage det fordi det gr fra desember til januar. S mine ny...

Den siste uken i ret

Uke 52 ahhh, beklager... Denne skulle kommet i gr. hehe ops. S noe preges av at dette var skrevet i gr kveld Akkurat n: Ser jeg p "Say yes to the dress". Jeg elsker det programmet alts...

Nyttrskjolen

Kjole topshop  Sko Zara Veske Marlene Birger  God morgen. Dagen derp for de fleste kan jeg tenke meg? Her i huset er jeg mer sliten av den generelle helsa mi en...

Dagens @work

Genser Bikbok Skjrt Bikbok  Acc Bikbok  Sko Stockholm of sweeden  Fotoshoot i prverommet p Bikbok ass. Tok egentlig noen kule p lageret, men...

NEW IN!

Ikke noe av det over er nytt... okei, den gr genseren er ny, men det var ikke poenget! Poenget er at jeg har kjpt nytt kamera! Da jeg var p en liten gtur i gr gikk jeg innom Elkjp, og der var...

Gleder!

Nr jeg tenker p hva jeg skal de neste dagene er det mye negativt som kommer opp i tankene mine. Jeg tenker p at jeg har for mye av det jeg kaller "m-planer", jeg gr glipp av familiemiddager og...

Uken som gikk

Uke 51 Akkurat n: Har jeg sttt opp... Det ble sykt sen morgen i dag, som en virkning av byturen i natt. Jeg mtte dessverre dra meg selv opp fordi jeg vet jeg m sove godt i natt. Jeg skal ...

Grnn kjole til familiemiddag

Kjole: floyd. Skjerf: never denim by Bikbok. Trench: Cubus.  Akkurat n er jeg p familielunsj/middag i Stange (p stange?), og dette er det jeg har p meg. Jeg har med kjresten, og har gled...

rets kjole

I r skal jeg feire med en liten samling av familien. Derfor fler jeg litt p det at jeg ikke orket bruke uendelige summer p kjolen i r, og heller ikke mye tid. Jeg fant en kjole p barneavdel...

God jul!

Jeg elsker julaften og alt hva julen bringer med seg. Og jeg elsker spesielt gaver! Kjresten og jeg feirer i r var frste jul som ofisielt kjrester og samboere. Vi skal derimot ikke feire den sa...

Julenissen Rebecca tipser

Endelig har jeg kommet godt i gang med innpakningen. Jeg elsker gjre det lille ekstra med julegavene, da blir de s mye mer personlig. Men samtidig vil jeg holde det enkelt. Det er jo veldig pen...

Den siste uken

Uke 50 Akkurat n: Akkurat n spiser jeg resten av sushien jeg kjpte i stad. Jeg klarte ikke spise opp 12 biter p stedet, haha.  Ukens opptur: Jeg burde kanskje si festen i gr? ...

Dagens antrekk - All black

Veske: Mulberry. Kpe: Vero moda. Lue: FWSS. Kjole: Bik bok. Sko: Stockholm of sweden.  Hittil i dag har jeg sett p kameraer. Jeg la ut tildliger...

Jeg flytter til Nicaragua

... For en mned, hehe.  3. Februar til 4. Mars befinner jeg meg lenger borte hjemmefra enn hva jeg noen gang har vrt fr. Jeg, og ca. 10 andre lrerstudenter, drar nedover for vre lre...

Jul p studentbudsjett

Hei! For et r siden bodde jeg ogs for meg selv, men det er frst i r jeg virkelig fler at jeg har et hjem. For dere som har kjent meg lenge, s vet dere hvor liten leiligheten min var i fjor (...

Den siste uken

Akkurat n: Akkurat n er jeg p jobb. Jeg skrev dette innlegget rett fr jeg dro, slik at det skulle postes i lpet av dagen. Kanskje noen vil komme innom og shoppe litt? Ukens opptur:&nbs...

Dagens antrekk

jeg elsker dette skjrtet! Det er s behagelig, kult og... grnt! Og sjekk lengden, litt annerledes enn hva jeg pleier. Men jeg digger det.  Skjrt, Bikbok. Sko, ...

New in

Fr jobb i gr rakk jeg innom et par butikker. Frst og fremst skulle jeg kjpe noen julegaver, noe jeg klarte! Men jeg klarte som vanlig ikke dy meg til kjpe noe selv ogs. Jeg kjpte i tillegg...
Rebecca Engeli

22, Sandefjord

Hei! Jeg er 21 r gammel jente fra Drammen, men som for tiden bor i Sandefjord. Her vil du kunne lese om alt fra mote til hverdagen som student. Instagram: Rebeccaengeli Snap: Rebengeli