februar 2017

New dress who dis

Meg for 2 måneder siden: jeg kommer sikkert ikke til å kjøpe noe i februar! Meg nå: I want everythiiiingJeg trengte jo denne grønne skjønnheten!

Takk for oss!

Gjengen!I dag tok vi, dessverre, et siste farvel med studentene vi hadde på engelskkurset. Jeg trodde helt ærlig ikke at jeg skulle gråte. Men i det ei jente ga meg en stor klem kom tårene. Jeg kla...

Tenk at det er over allerede

Jeg kan ikke tro at jeg har vært i Karibien, og at den turen allerede er forbi. En livslang drøm gikk i oppfyllelse på denne turen. Og det var enda finere enn hva jeg hadde forventet. Et paradis!Je...

Skipsvrak

Vi klarer ikke sitte bare stille vett! Så i dag ble det først yogakurs på stranden, etterfulgt av snorkling rundt korallrev og skipsvrak. Naturligvis fikk jeg ikke bilder under vann, fordi jeg ikke...

Blått hav og hvite strender

Husker dere at jeg sa at stranden i Leon var den fineste jeg hadde sett? Vel, det tar jeg tilbake. Arenas Beach er det vakreste jeg har sett.

En drøm som går i oppfyllelse

Er dette en drøm?For jeg vet jeg har drømt om å dra til det karibiske hav hele livet. Etter en sykt kort natt i Managua, og en enda kortere flytur, er vi nå på Corn Island! Vi landet til turkist ha...

Back to where it all started

Currently in Managua, på samme hotell som dagen vi kom. Men i dag har vi et rom uten maur! #scoreVi skal bare være her i en natt... det vil si en halv natt. Vi drar 04.00 i natt til flyplassen, men...

Antrekk i skogen

Det er seriøst 30-35 grader her nå, og det blir stadig varmere med dagene. Det er så utrolig deilig! Jeg grugleder meg til å komme hjem til kalde, hvite Norge neste uke. Det blir liksom digg med de...

Mira flor

Nok en dag... nok en utflukt! I dag gikk turen til Mira flor! Som er en gård, restaurant, kaffeplantasje og dyrehage. Haha. Her har vi spist veldig god mat, sett mye fint og kost med både katter og...

Skriking i timen

Forrige fredag var det siste dag på engelskkurset. Derfor startet denne uken litt annerledes. Skoledagen i går bestod av å følge og å observere en lærer på skolen. Hvorvidt dette har en hensikt for...

Dagens antrekk....

Huden ble litt lei av solen i går, hehe. Derfor ble det t-skjorte store deler av denne dagen. Selv om det er leggene det står verst til med. Men det går jo bra! Aloveraen er smurt på flere ganger a...

Sette pris på livet

Utsikten fra hodeputen i sengen her jeg ligger akkurat nå. Jeg føler meg så heldig. Heldig som har fått denne muligheten til å se en helt annen side av verden. Både på godt og vondt. Akkurat i helg...

And we are back in paradise

Selv om uken har gått fort, så er det utrolig deilig å være tilbake! Det føles ut som vi nettopp kom tilbake til Esteli. Men så har det altså gått en uke. Og ikke hvilken som helst uke; det har jo ...

Ny kjole fra Nica

Kjole fra en gate i NicaNå er vi på vei til stranda igjen. Tre timer i buss står foran oss, men når vi vet hva som venter så gjør det ingen ting. Dette blir så digg!

La casita - lite hus

//pga nettet kom dette en dag for sentI dag har vi gjort noe veldig ut av det vanlige. Som dere vet så er vi engelsklærere her i Esteli for en gruppe ungdommer. Vi begynner nå å nærme oss slutten p...

Heia Esteli!

//omg jeg sliter med nettet. Nå sitter jeg på restaurant og blogger. Men jeg har altså skrevet dette før! Så jeg bruker ikke tiden på å skrive altså. Dette skulle vært postet for sånn 12 timer side...

Blå onsdag

I dag dro vi på en skole for barn som ikke har så mye å rutte med, og som kanskje ikke har det så bra... for å si det på en pen måte. Det var veldig interessant, og ganske trist. Det er leit å tenk...

Takk

Vi feirer egentlig ikke valentines så veldig. Det er liksom bare en dag. Men jeg må jo innrømme at det er litt koselig og da.Takk for at jeg får oppleve flere valentinesdager med deg!

Endelig!

Vi fant fossen! Endelig. I dag etter endt skoledag tok vi turen opp igjen for å prøve å finne denne beryktede fossen. Etter en mislykket tur forrige uke hadde vi virkelig store forventninger nå. De...

Jeg så krokodiller

Hei! Beklager for dårlig oppdatering i går, men det er rett og slett fordi det gikk veldig i ett i hele går.Vi var nemlig på safari i en elv ved der vi var på helgetur. Dette dro vi på rett etter f...

Liv fra morgen til kveld

Dette var utsikten vi spiste til i går! Altså hvor pent kan det bli?Og dette er utsikten jeg våknet til i dag! Kanskje enda penere.Og dette er utsikten jeg spiste frokost til i morges!Her er det li...

En aktiv vulkan

//tidenes korteste innlegg?Jeg måtte bare vise dere hva vi så på vei hit! Selv om det kanskje ikke er så utrolig som jeg skal ha det til, så var det altså veldig spennende å se på. Jeg skal faktisk...

Paradis!

Vi bor egentlig på fjellet når vi er her nede. Altså 860 moh. Men i helgene kommer vi til å besøke litt andre steder også. Akkurat nå befinner vi oss nede ved havet, altså 0 moh, på et av de finest...

Jeg gikk meg bort i skogen i Nicaragua

I dag startet med undervisning, og en plan om å bade ved et fossefall.... vel, det siste punktet, det skjedde ikke. Vi bestemte oss for å ta taxi så langt vi kunne frem til "salto", altså...

På tur rundt 7000 sigarer

I dag har vi vært på en rundtur i en sigarfabrikk! Det er faktisk flere av de her i byen, og mange ligger rett ved oss!Funfact: de verdenskjente cubanske sigarene er faktisk ofte laget i Nicaragua,...

Something blue

Ahh, nok en dag i varmen! Etter en dag med undervisning og en tour rundt i en sigarfabrikk i ca 30 grader, sitter vi endelig på stumpen. Dette har vært en veldig innholdsrik dag, som er langt i fra...

This beauty

Denne buksa. Turning heads.    Never Denim by Bik Bok, i modellen Venice Hei hei fra Nicaragua! Jeg skal jo blogge fra det som skjer her nede, men på grunn av at jeg blyttet plattf...

Today

I dag hadde vi aller første ordentlig undervisning. I går var det mer lek og moro! Men selv om vi ikke kunne støtte oss til hodet, skuldrene, knærne og tærne, så klarte vi oss veldig bra! Jeg er fa...

Superlærere

I dag møtte vi gjengen for første gang. En gjeng på 23 nicarguanske ungdommer som gjerne ville lære engelsk! Noen mer motiverte enn andre, men sånn er jo ungdommen. De har alle meldt seg på frivill...

Hva om jeg forelsker meg i jenter da?

Jeg er fremdeles i Nicaragua, men jeg har fortsatt lyst til å skrive om noe annet enn bare det å være her nede. Dere skjønner at dette teamet er noe jeg virkelig bryr meg om.  Hva om jeg like...

Fine rosa vegger

Sola er alt for sterk til å gå uten solbriller, det lærte jeg i dag. Det går jo ikke an å ikke myse på bildene. Men det får gå for nå. Jeg skal ikke klage da, solen er jo så deilig.

el día de hoy parece muy bueno

¡Hola! Her nede er klokken 10.15. Men vi har allerede gjort masse. Jeg startet dagen rundt 05.45, da jeg plutselig var lys våken. Etter å ha chillet i sengen og snakket med folk hjemme i Norge tok ...

Video - Skiathos 2016

God formiddag (det er det i hvert fall her i Nicaragua).  I sommer var kjæresten og jeg på vår aller første reise sammen. Da gikk turen til Skiathos i Hellas. Vi hadde det helt supert, og kos...

Antrekk - sømmelig nok?

Skjortekjole Bikbok Briller RaybanMens dere andre var på vors, og nå kanskje er på byen, så koste jeg meg veldig i dag med lunsj på restaurant, øl og så utrolig mange fine farger. Vi ligger syv tim...

Det er så fint her!

Ahh, velkommen skal vi være! Velkomstkomiteen var ca tusen maur på soverommet... og som dere som kjenner meg vet, så er det min største frykt! Heldigvis hadde jeg Johan til å drepe dem, og spraye i...

Etter et døgn på reise

Hei, familie og venner... og andre lesere. Flere av dere har sikkert gått innom denne bloggen via linken jeg delte på Facebook. Og uansett hvor kleint det egentlig er, for noen, så valgte jeg å del...

Hvordan jeg tar vare på veskene mine!

Heisann, og god fredag! Akkurat nå sitter jeg faktisk på flyet over atlanterhavet, og derfor har jeg et forhåndsskrevet innlegg til dere, som ikke har noe med det faktum at jeg er på vei til Nicara...

Må alltid kjøpe sminke

Hver gang jeg jeg er på flyplassen, så pleier jeg å kjøpe litt ny sminke. Nå tenkte jeg å bruke timene jeg har på Atlanta flyplass til å kjøpe hudsminken jeg trenger... men jeg måtte bare slå til p...

Tenk at det skjer i natt!

Pakket og ... nesten klar! Sånn her ser nesten hjemmet ut nå. Det er fullt av klær, solkrem og piller (som vi trenger til turen) over alt. Koffertene ligger midt i stua, og er nesten fulle allered...

Antrekk - So fluffy

Genser Holzweiler  Sko Sixty seven / kjøpt på Seven i Tønsberg  Jakke Haust Veske Mulberry Dette hadde jeg på meg for et par dager siden. Antrekket postet jeg på d...

Sushi wednesday

Herregud så godt det var! I går kveld var jeg ute og spise sushi med to venninner fra jobben. Og det var så utrolig koselig, og ikke minst godt. Vi spiste på Ishisushi som ligger midt i Sandefjord...

Poncho TIFF tiffy / kjøpt på ma vie Genser Bikbok Sko sixty seven

Kaffekos

Hei, og velkommen til det jeg vil kalle for det første offisielle innlegget på denne bloggen!  I dag har jeg vært på en liten kafédate med Stina. Vi dro på en mine favorittkafeer her i Sandef...

Vinglepetter

Hei hei, og god ettermiddag/kveld fra ei som ikke klarer å bestemme seg for plattform. Jeg startet denne nye blogg-hobbyen på blogg.no i desember, men byttet fort over til http://nouw.com da j...

Gave fra meg selv!

I dag tidlig kom denne pakken i posten! Vi bestilte litt småtteri som kan komme godt med i Nica. Det vil si, jeg kjøpte bare denne genseren da, Johan tok i litt mer. Hehe Det som er li...

Den siste uken: uke 3

MANDAG, 30 JANUAR, 2017, 19:44 Uke 3 Akkurat nå: Tar jeg meg en pause i Nicaraguapakkinga. Jeg skulle egentlig vært på jobb i dag, men i går fikk jeg plutselig helt hetta over at jeg snart d...

Lengsel

MANDAG, 30 JANUAR, 2017, 18:44 ...etter sommer Blomster, fugler, lange dager. Varme, sol, sene kvelder.  Utendørs, eventyr, alltid planer. Sove, bade, alltid på farten. Lukter, venner, g...

Antrekk - Svart/hvitt

SØNDAG, 29 JANUAR, 2017, 17:53 Jumpsuit Mango Skjorte Dolce&Gabbana Ringer A&C, arv og gullsmed i mallorca Klokke Glitter  Hvorfor har jeg ikke kombinert disse...

For en søndag-søndag

SØNDAG, 29 JANUAR, 2017, 13:46 Kanskje den diggeste frokosten som finnes? I dag startet som en skikkelig søndag-søndag! Jeg våknet av meg selv halv elleve, noe som er utrolig sent til meg å v...

Skole på en lørdag? - antrekk

LØRDAG, 28 JANUAR, 2017, 15:28 Alt fra Bikbok. Skole på en lørdag er jeg ikke vandt til. Men heldigvis var jeg ferdig tidlig. Det neste som står på planen nå er trening... og ikke mer enn d...

Litt nervøs

Skrevet opprinnelig lørdag 28/1/17 På førstkommende fredag skal jeg tilbringe hele dagen på flyet, før jeg lander i Nicaragua om en uke. Dette er turen jeg har ventet på så lenge, og gledet meg ti...

Gjennom telefonen på fest

FREDAG, 27 JANUAR, 2017, 22:17 Min trofaste discopære som jeg tar med på alle vors! Den er så kul, og skaper virkelig stemning. Den koster 80 kr på TGR. Vet ikke helt hva som skjer på bil...

Kveldens antrekk - En pinne for landet

TORSDAG, 26 JANUAR, 2017, 18:09 Tights Bikbok  Body Bikbok  Lue IDH Belte Swix 😎 Briller Bikbok  Det er duket for kro, og i dag er det me...

Tre favoritter

ONSDAG, 25 JANUAR, 2017, 21:37 I dag har vært en nydelig dag. Jeg har vært med tre av mine favorittpersoner i hele verden, og fått gått rundt og vist kjæresten stedet jeg vokste ...

Kom deg ut!

TIRSDAG, 24 JANUAR, 2017, 18:04 I dag skinte solen over Sandefjord, og jeg kjente det kriblet i bena etter å komme meg ut. Derfor sendte jeg rett og slett melding til Stina og spurte om ...

Tid for nye venner!

TIRSDAG, 24 JANUAR, 2017, 10:23 I går rakk jeg en liten tur på Bare Barista med Benedicte ogLine før det bar på jobb for hele gjengen. Benedicte har dere "hilst"...

Blåmandag-antrekk

Mandag 23/1/17 Jeg hater å stryke skjorter... Hehe Skjorte Bikbok Bukse Bikbok Veske mulberry  Poncho Henriette Steffensen copenhagen Blå mandag, men ikke b...

Den siste uken i året

MANDAG, 23 JANUAR, 2017, 10:02 Uke 3 Akkurat nå: Har jeg stått opp og er klar for å ta fått på uke 4! Ukens opptur: Det har skjedd mye bra i uke 3. Blant annet har jeg kommet meg gjenn...

Ferie på Maldivene og ny bil

Skrevet 19/1/17 på nouw.  Hei! Jeg er ikke på Maldivene på ferie, jeg er ikke på et kult bloggevent, jeg har ikke på meg stiletthæler på jobb, jeg tar ikke bilder midt i byen hver dag, jeg ha...

Antrekk på harrytur

Publisert 18/1/17 egentlig. Men som dere kanskje skjønner så legger jeg over aller innlegg fra nouw nå, og da blir det til at alle innlegg liksom er publisert i dag! Skjerf Jean Paul&...

God morgen!

Hei og god tirsdagsmorgen! Jeg startet dagen i dag med en skikkelig god frokost, kaffe og ganske god tid. Vi har nemlig fri i dag, men så rastløs som jeg er må jeg jo gjøre noe! Derfor sitter jeg ...

Ord du kanskje trengte

Selv om alt ikke går som planlagt, går ikke alt under for det. Selv om alt ikke er riktig hele tiden, er ikke alt galt for alltid. Selv om verden står stille i en stund, så går tiden videre. Sel...

Digg oppskrift på digg pizza

OBS OBS! Denne pizzaen inneholder fett, karbohydrater, kjøtt og gluten. Den egner seg ikke for instagramchicks med karboredsel og fettfnatt. Ellers da, så er denne pizzaen utrolig god og ...

Den siste uken: uke 3

Akkurat nå: sitter jeg i sengen og blogger mens jeg snakker med Carina på telefonen. Veldig koselig egentlig.  Ukens opptur: helt ærlig så har det vært en skikkelig slitsom uke med ...

Antrekk - Indianer

T-skjorte Bikbok  Cardigan Senze of joy Veske Mulberry Hei! Dette har jeg hatt på meg i dag for å gjøre et par ærender. Det viste seg å være for kaldt med skjørtet jeg hadde ...

Kakao og kos

I dag sluttet jeg på skolen 14.00, men Benedicte skulle bort 16.00. Det ble altså ikke så lenge vi fikk tid til å henge! Men det gjorde ingen ting. Vi fikk tatt en kopp med kakao, et par ...

Dagens antrekk

Skjorte D&G Genser Bikbok  Veske by Marlene Birger Sko sixty seven For en dag det har vært! Først var det skole, deretter møtte jeg Benedicte i byen for å ta ...

Foran peisen

HOLA! Fotografen min (også kjent som kjæresten) er syk, og kamerastativet står fremdeles på loftet. Vi har ikke så mange hvite rene vegger, og det regner ute. Alt jeg nå nevnte, er grunnene til at ...

Mitt 2016

Jeg har bare drevet med denne bloggen i en måned nå, derfor synes jeg ikke det passet å gå gjennom hele 2016 i denne omgang. Av den grunn, etter inspirasjon fra Ingvild, svarer jeg rett og sle...

So simple

Trench Cubus  T-skjorte Days like this Veske Marc Jacobs Ja, jeg dollet meg alt for mye opp i sminken i dag. Da forble antrekket veldig enkelt i dag, men det er like greit. D...

About last night

Noen bilder er tatt av Benedicte, hehe.  Benedicte ( http://benedicteal.blogg.no ) og Birgitte (som jeg håper godkjenner publisering av dette bildet!) Maren, meg og Benedicte ...

Dagens antrekk - All black

Genser Tommy Hilfiger Skjerf Jean Paul Bukse Gina Tricot Vekse Marc Jacobs Sko Sixty Seven Kåpe Pull and bear Lue FWSS   Jeg tok egentlig noe...

På farten i vinterland

På vei til Tønsberg for en dag fylt med shopping av nødvendigheter, og for å date. Jeg er uendelig glad for at jeg har en kjæreste som liker å kose seg i byen og på shopping neeesten like mye som m...

LAKK!

Skjørt Bikbok Genser Haust Sko Shoeday Kåpe Veromoda For et vær! Klarte nesten ikke å holde øynene åpne på bildene her fordi vinden var så sterk så t...

Hurra for kjærleiken

3/1/16 Ett år sammen. Enda mer forelsket.  I går hadde kjæresten og jeg vårt første jubileum. Vi har nå vært kjærester (offisielt) i ett helt år! Og for et år det har vært. For et år sid...

Serietips for deg som har sett alt

Har dere sett Friends? Gossip Girl? Modern Family? Eller en annen serie som går på tv og som har gjort det i alle år? Har denne serien kanskje ikke flere episoder, eller venter du kanskje...

Nyttårsforsetter

I 2017 skal jeg... Egentlig misliker jeg konseptet nyttårsforsetter, fordi jeg synes man skal ha mål hele tiden... og ikke bare lage det fordi det går fra desember til januar. Så mine ny...

Den siste uken i året

Uke 52 ahhh, beklager... Denne skulle kommet i går. hehe ops. Så noe preges av at dette var skrevet i går kveld Akkurat nå: Ser jeg på "Say yes to the dress". Jeg elsker det programmet altså...

Nyttrskjolen

Kjole topshop  Sko Zara Veske Marlene Birger  God morgen. Dagen derpå for de fleste kan jeg tenke meg? Her i huset er jeg mer sliten av den generelle helsa mi en...

Dagens @work

Genser Bikbok Skjørt Bikbok  Acc Bikbok  Sko Stockholm of sweeden  Fotoshoot i prøverommet på Bikbok ass. Tok egentlig noen kule på lageret, men...

NEW IN!

Ikke noe av det over er nytt... okei, den grå genseren er ny, men det var ikke poenget! Poenget er at jeg har kjøpt nytt kamera! Da jeg var på en liten gåtur i går gikk jeg innom Elkjøp, og der var...

Gleder!

Når jeg tenker på hva jeg skal de neste dagene er det mye negativt som kommer opp i tankene mine. Jeg tenker på at jeg har for mye av det jeg kaller "må-planer", jeg går glipp av familiemiddager og...

Uken som gikk

Uke 51 Akkurat nå: Har jeg stått opp... Det ble sykt sen morgen i dag, som en virkning av byturen i natt. Jeg måtte dessverre dra meg selv opp fordi jeg vet jeg må sove godt i natt. Jeg skal ...

Grønn kjole til familiemiddag

Kjole: floyd. Skjerf: never denim by Bikbok. Trench: Cubus.  Akkurat nå er jeg på familielunsj/middag i Stange (på stange?), og dette er det jeg har på meg. Jeg har med kjæresten, og har gled...

Årets kjole

I år skal jeg feire med en liten samling av familien. Derfor føler jeg litt på det at jeg ikke orket å bruke uendelige summer på kjolen i år, og heller ikke mye tid. Jeg fant en kjole på barneavdel...

God jul!

Jeg elsker julaften og alt hva julen bringer med seg. Og jeg elsker spesielt gaver! Kjæresten og jeg feirer i år var første jul som ofisielt kjærester og samboere. Vi skal derimot ikke feire den sa...

Julenissen Rebecca tipser

Endelig har jeg kommet godt i gang med innpakningen. Jeg elsker å gjøre det lille ekstra med julegavene, da blir de så mye mer personlig. Men samtidig vil jeg holde det enkelt. Det er jo veldig pen...

Den siste uken

Uke 50 Akkurat nå: Akkurat nå spiser jeg resten av sushien jeg kjøpte i stad. Jeg klarte ikke spise opp 12 biter på stedet, haha.  Ukens opptur: Jeg burde kanskje si festen i går? ...

Dagens antrekk - All black

Veske: Mulberry. Kåpe: Vero moda. Lue: FWSS. Kjole: Bik bok. Sko: Stockholm of sweden.  Hittil i dag har jeg sett på kameraer. Jeg la ut tildliger...

Jeg flytter til Nicaragua

... For en måned, hehe.  3. Februar til 4. Mars befinner jeg meg lenger borte hjemmefra enn hva jeg noen gang har vært før. Jeg, og ca. 10 andre lærerstudenter, drar nedover for å være lære...

Jul på studentbudsjett

Hei! For et år siden bodde jeg også for meg selv, men det er først i år jeg virkelig føler at jeg har et hjem. For dere som har kjent meg lenge, så vet dere hvor liten leiligheten min var i fjor (...

Den siste uken

Akkurat nå: Akkurat nå er jeg på jobb. Jeg skrev dette innlegget rett før jeg dro, slik at det skulle postes i løpet av dagen. Kanskje noen vil komme innom og shoppe litt? Ukens opptur:&nbs...

Dagens antrekk

Å jeg elsker dette skjørtet! Det er så behagelig, kult og... grønt! Og sjekk lengden, litt annerledes enn hva jeg pleier. Men jeg digger det.  Skjørt, Bikbok. Sko, ...

New in

Før jobb i går rakk jeg innom et par butikker. Først og fremst skulle jeg kjøpe noen julegaver, noe jeg klarte! Men jeg klarte som vanlig ikke dy meg til å kjøpe noe selv også. Jeg kjøpte i tillegg...
Rebecca Engeli

22, Sandefjord

Hei! Jeg er 21 år gammel jente fra Drammen, men som for tiden bor i Sandefjord. Her vil du kunne lese om alt fra mote til hverdagen som student. Instagram: Rebeccaengeli Snap: Rebengeli