Hvordan trene uten medlemskap

Er du en av dem som ikke tar deg rd, eller tid, til trene p et treningssenter? Ja, for da er vi to! Jeg har nylig gitt meg p evo etter noen r p treningssenter, fordi jeg rett og slett synes det var morsommere trene ute n nr det begynte bli varmere og barere ute. Jeg har derimot en oppfattelse av at mange tror at det blir en drligere kt ved  bare trene ute, og uten apparater. Vel, der tar du grundig fei. Det handler nemlig om bruke det du har, i tillegg til noen fler repetisjoner som oftest. Jeg kan like vel forst at det fremdeles er vanskelig for noen, kanskje p grunn av mangel p kunnskap eller kreativitet. Derfor tenkte jeg komme med noen tips til deg som jeg selv flger. Jeg har nemlig ikke trent ordentlig p treningsstudio p noen mneder, men har absolutt ikke blitt mindre trent av den grunn.



Lpetur

Frst og fremst er det den gode gamle lpeturen. Dette i seg selv er jo en veldig god form for kondisjonstrening. Men for gjre det ekstra hardt kan du jo prve ha p deg en sekk med noen vannflasker/ekstra kilo i. Dette vil gjre det tyngre. Ellers kan du gjre som meg sette deg noen ml for hver lpetur. Jeg prver lpe lenger i strekk for hver gang. Dette ker motivasjonen, i tillegg til at jeg klarer presse meg mer for hver gang. I tillegg kan det vre lurt gi seg selv noen utfordringer underveis. Et eksempel er mtte spurte opp hver eneste oppoverbakke du mter. 

Trappelp

Trappelp, eller trappeintervaller, er en genial form for trening. Her trener du ikke bare hjertet, men ogs rumpa og lrene dine skikkelig. Lag en runde av det og si selv hvor mange minutter du skal lpe opp og ned trappen fr du tar deg en pause. Det som er med intervalltrening er at du skal lpe i samme tempo hver runde, derfor br du ogs se snn ca hvor mange ganger du lper opp og ned p de valgte minuttene. Selv pleier jeg kjre 2 minutter spurt opp og ned, fr jeg tar 1 minutt pause. Dette tilsvarer omtrent 7 ganger opp+ned, men det vil komme an p hvilken trapp du lper i. 

 Processed with VSCO with a1 preset
g tur er jo ogs en veldig koselig form for aktivitet!

Intervall med utfall

En smoothie av trening, haha. Dette er en treningsform jeg nylig begynte prve, og jeg digger det. Jeg har en runde her i nrheten som jeg har pleid lpe intervaller i. Men noen ganger i det siste har jeg tatt utfall i den ene motbakken. Jeg varmer opp frst ved lpe til dette stedet, som tilsier ca 10 minutter. Deretter starter jeg ved motbakken med utfall oppover, som vil for meg tilsi omtrent to minutter med kun utfall. Dette b-r-e-n-n-e-r i lrene, som er kjempedeilig. Nr jeg kommer p toppen tar jeg to spensthopp for f blod til bena igjen. Deretter lper jeg ferdig runden p ca 2 minutter. Dette vil ta rundt 4 minutter, fr jeg tar 1 minutt pause fr jeg starter p nytt. Her kommer det naturligvis an p formen hvor mange runder man gjennomfrer. Frste gang var det 3 runder, og den siste gangen ble det 4. Det hres kanskje ikke s mye ut, men tro meg... Det blir slitsomt. Neste gang skal jeg prve 5 uten kollapse. Haha.

Bruk det du har som vekter

Fyll en sekk med ved og ta kneby. Lft benet opp p peisen og ta bulgarske utfall. Lft et bildekk og bruk dette som vekter. Du kan bruke omtrent alt du har til trene p (nesten) samme mte som p et treningsstudio. Du trenger ikke de store, fancy apparatene. 


YOGA

Finn deg en yogabruker p yotube og flg det hun eller han viser. Da trenger du ikke ha srlig kunnskap fra fr av. Kjp deg gjerne en yogamatte for dette, da det er det diggeste gjre yoga p... Naturligvis. Jeg tror mange glemmer at det vre litt fleksibel faktisk er veldig viktig i forhold til skadeforebygging osv. I tillegg er jo dette en super form for trening, som er perfekt gjre ute i solen. Du blir nok overrasket over hvor tungt det er ogs. Det er nemlig, i tillegg til utying, en veldig bra form for styrketrening, og ofte da p hele kroppen. Dette er ikke noe du trenger en stor stue til en gang. Derfor kan alle gjennomfre dette i hjemmet sitt. Enten om du bor i en liten hybel, har et rom i et kollektiv eller om du s bor i et stort hus. 

 Processed with VSCO with a1 preset

n kommentar

Denise Parreira Wedel

23.05.2017 kl.12:14

S enig med deg her, supert innlegg! Altfor mange bruker tid eller penger som unnskyldning for ikke trene, men alt handler virkelig om prioriteringer.. Her var det mange gode forslag til hjemmetrening og trening som er gratis :-)

Selv er jeg jo tilhenger av treningssenter ettersom at jeg jobber i bransjen, men det er fordi jeg som regel trener "mlrettet" og er avhengi av trene strukturert og riktig for se resultater. Ogs er jo BodyStep hjertebarnet mitt, s for min del er ogs saltrening gull!

Back to point! De fleste som trener bare for holde seg i form, klarer seg fint med kroppsvekt og det naturen har by p :D Tenk om flere kunne benyttet seg av det og gjort det i stedet for finne unnskyldninger for ikke trene...

Skriv en ny kommentar

Rebecca Engeli

Rebecca Engeli

22, Sandefjord

Hei! Jeg er 21 r gammel jente fra Drammen, men som for tiden bor i Sandefjord. Her vil du kunne lese om alt fra mote til hverdagen som student. Instagram: Rebeccaengeli Snap: Rebengeli

Rebecca Engeli

Kategorier

Arkiv

hits